Enterijer Balaž - Temerin | Blagodeti masaže
16333
page,page-id-16333,page-template-default,mmm mega_main_menu-2-1-1,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Blagodeti masaže

Terapija masažom je jedna od najstarijih metoda lečenja, smatra se da se koristi već 5000 godina. Koreni masaže potiču od istočno kineske kulture koja je pre 4700 godina koristila masažu za ublažavanje bola nastalog od teškog fizičkog posla.

 

Masaža je opšti naziv za pritisak, trljanje, i manipulaciju mišća, mekih tkiva, tetiva ,ligamenata i kože u cilju poboljšanja opšteg psihičkog i fizičkog stanja. Za masažu terapeuti obično koriste svoje ruke i prste, a ponekad se koriste i podlaktice, laktovi i stopala. Danas postoji veliki broj različitih vrsta masaža, a najčešće se primenjuju: klasična švedska, sportska, relaksaciona i masaža stopala. Po rečima terapeuta, masaža ima mnogobrojna blagotvorna dejstva na ljudski organizam.

 

Uprkos blagotvornim dejstvima masaže, u nekim situacijama je treba izbegavati. Osobe obolele od šećerne bolesti bi trebalo da je izbegavaju, zatim osobe koje imaju povišenu telesnu temperaturu, potom kod zapaljenja vena i limfnih puteva, kod malignih oboljenja, neposredno nakon hirurških zahvata i kod srčanih bolesnika!

 

blagodeti-masaze-1Priča o masaži počinje dodirom. Dodir bi trebalo da predstavlja poverenje koje će opustiti pacijenta. Dodir ne znači ništa bez osećaja koji bi trebalo da ima maser-terapeut.

 

Onog časa kada maser-terapeut spusti ruku na telo pacijenta masaža je već počela. Masaža se sastoji iz niza svrsishodnih pokreta šakom i prstima, te se deluje na tretirani deo i telo kao celinu.

 

Ceo organizam čoveka pokriven je kožom i ispunjen je telesnim tečnostima od kojih su najznačajnije krv i limfa. Koža čoveka je organ koji je zadužen za spoljašnji senzibilitet. Koža je debljine od 1-4 milimetra, a površine je od 1,5-2 m2 (kod odrasle osobe). Koža predstavlja zaštitu organizma od štetnih fizičkih, hemijskih i bioloških spoljnih uticaja. Prilikom sprovođenja masaže, koža i pacijenta i terapeuta mora da bude intaktna.

 

Pokreti prilikom masiranja moraju da prate put telesnih tečnosti, tako da se masaža sprovodi od periferije ka srcu. Drugim rečima – masaža celog tela počinje jednom pa drugom nogom, jednom pa drugom rukom, trupom, vratom i glavom. Svi pokreti se izvode odozdo na gore – uz dlaku.

 

Ljudski organizam funkcioniše tako što su svi njegovi sastavni delovi međusobno povezani, a povezuje ih nervni sistem. Izvođenjem masaže tela, preko kože delujemo na nervni sistem, telesne tečnosti, kosti, mišiće, čula, organe i sisteme organa, tj. organizam kao celinu.

 

Celo telo masera-terapeuta raspoređuje/odašilje energiju koju bi pacijent trebalo da primi. Pojedini delovi tela pacijenta više od drugih. Potrebno je proizvesti/kanalisati dodir i proizvesti energetsko-fiziološku harmoniju mišića i zglobova i tela u celini.

 

Postoji veoma puno različitih masaža. Neke su poznate po podneblju na kojem su nastale.

 

Najčešća podela je:

 

  • Terapeutska masaža celog tela
  • Parcijalna terapeutska masaža
  • Sportska masaža
  • Relaks masaža

 

Blagotvorno dejstvo masaže

 

Masaža širi krvne sudove, poboljšava ishranu ćelija, ubrzava metabolizam, pospešuje izbacivanje štetnih metaboličkih produkata iz organizma, smanjuje bol, deluje na unutrašnje organe.

 

Sredstva za sprovođenje masaže

 

blagodeti-masaze-2Sredstva koja se koriste za sprovođenje masaže zaista su raznovrsna. Najčešće se koriste ulja, koja mogu biti biljna i mineralna. Mineralna ulja služe samo za otklanjanje trenja pri izvođenju masaže. Takva ulja ne prodiru u telo, već ostaju na površini.

 

Osnovno biljno ulje (susamovo, bundevino, kukuruzno, suncokretovo) otklanja trenje pri sprovođenju masaže i prodire u telo. Dodatkom etarskog ulja, u zavisnosti od toga kakav je cilj masaže, možemo da pospešimo cirkulaciju, ublažimo upalni mišićni proces, otklonimo bol… U prodaji se uglavnom mogu naći već pripremljena ulja za masažu sa dodatkom etarskog ulja.

 

Danas se primena masaže vezuje za opštu zdravstvenu prosvećenost. Svako ko vodi računa o sebi i o svome telu, trenira i naporno radi, trebalo bi barem dva puta mesečno da sebi priušti masažu. Masaža više nije privilegija već potreba. Probajte sa dragim osobama. Napravite prijatnu atmosferu. Sledite navedena uputstva. Pustite da vas pokret vodi. Ukoliko se dobro opustite, podjednako će uživati i onaj ko masira i onaj ko je masiran. Vežbajte dodir.